www.retetedukan.info

 

De ce nu slabesti cand mergi la sala?

Exercitiile fizice nu mai au nici un efect? ELLE ii intreaba pe expertii in fitness de ce se intimpla asta si cum poti remedia situatia.

brocolli

Transpiri, te incordezi, depui mari eforturi si totusi sedinta de workout pe care o faci de obicei nu te mai ajuta de mult sa obtii un corp perfect. In timp ce alti fani infocati ai salii de sport isi etaleaza coapsele ferme si bratele tonifiate, tu inca te mai straduiesti sa atingi Nirvana in fitness . Toate astea iti suna familiar? Atunci ar cam fi timpul sa-ti reevaluezi regimul. ELLE a aflat raspunsul tocmai la aceasta intrebare – de ce nu reusesti sa obtii rezultatele pe care ti le doresti? – si iti spune cum poti remedia situatia.

Faci doar antrenament cardio
„Foarte multi oameni supraestimeaza puterea antrenamentului cardiovascular“, spune Joe Fournier , de la Fitness Boutique, centru cu programe sportive personalizate. „E o modalitate foarte buna prin care iti poti accelera ritmul cardiac si reduce stratul de grasime, dar asta nu inseamna ca daca te fortezi ex­cesiv de mult iti vei tonifia fesele sau iti vei defini mai bine muschii bratelor. Pentru asemenea rezultate trebuie sa iei in considerare antrenamentul de rezistenta, care iti va dezvolta tonusul muscular.”

Fournier propune sa incluzi exercitiile cu greutati in programul tau sau sa lucrezi in paralel grupele de muschi, fiindca aceasta variatie te va ajuta sa-ti antrenezi tot corpul in mod echilibrat. Adesea, femeile evita sa-si dezvolte masa musculara, de teama ca le va face sa arate indesate, insa chiar nu este cazul sa te gindesti la asa ceva, atit timp cit folosesti greutati mici (e important sa nu te fortezi!), ridicate rapid si des.

„De regula, oamenii nu-si dau seama ca exercitiile cu greutati au un efect mai durabil asupra metabolismului lor decit sedintele de aerobic, fiindca arderea grasimilor continua chiar si dupa incheierea programului”, adauga Fournier .

Iti calculezi gresit numarul de calorii
„sedinta la sala te va ajuta sa slabesti doar daca este asociata cu o dieta sanatoasa si echilibrata”, ne zice antrenorul Cornel Chin . „Exagerarea numarului de calorii consumate in detrimentul celor eliminate este o problema care apare adesea la cei care fac sport, dar nu reusesc sa obtina rezultatele dorite.”

Tipica este situatia in care arzi aproximativ 400 de calorii in timpul unei ore de aerobic, cu impact scazut asupra siluetei tale, si imediat dupa antrenament consumi un baton de ciocolata. In cazul acesta, poti fii sigura ca ai eliminat un mare procent din rezultatele efortului depus.

Ca sa pierzi un kilogram, doua, pe saptamina, fara un regim alimentar strict, iti trebuie un deficit zilnic de 500-800 de calorii. Si nu lua prea mult in seama numarul de calorii afisate pe ecranul aparatelor. „Numarul acela poate fi foarte usor exage­rat”, completeaza Chin. „Doar pentru ca «instrumentul tau de tortura» sustine ca ai ars un numar impresionant de calorii, nu iti da dreptul sa te scufunzi intr-un bol cu paste carbonara. Aparatele se bazeaza pe o «reteta» standard, care trebuie luata doar ca reper. Aceasta formula nu include si variabile ca inaltimea sau procentul stratului de grasime din corp.”

Nu tii cont de forma corpului tau
„Daca ai exersat luni in sir fara sa observi mari schimbari, asta inseamna ca programul de workout nu este potrivit pentru corpul tau”, considera Edward J. Jackowski , autorul cartii Escape your shape . „Fiecare dintre noi are o forma a trupului, predeterminata, in mare parte, de genetica. Pentru a fi mai slab si mai bine proportionat trebuie sa-ti cunosti exact constitutia ta natura­la si sa-ti ajustezi silueta in functie de aceasta.”

Respingerea acestui factor natural este extrem de distructiva: „Multi dintre noi incearca in van sa copieze linia corporala a altora, in loc sa fie in cea mai buna forma pe care propria natura le-o permite”,  spune Gloria Thomas , un psihoterapeut cu experienta ca trainer in fitness. Sa-ti identifici constitutia fizica inseamna, de fapt, sa observi modul in care este dispusa carnea pe oase. „Chiar daca nu poti schimba felul in care este construit corpul tau, ii poti imbunatati forma cu ajutorul exercitiilor executate corect si care te ajuta sa arati cit mai bine”, adauga Jackowski .

De exemplu, daca ai un trup gen clepsidra, ar trebui sa te concentrezi pe exercitii care nu presupun munca de rezistenta si pe care sa le repeti des, fiindca acest tip de constitutie are o predispozitie pentru ingrasare.

Sursa: elle.ro

Copyright Steford & M.I.C. Design