www.retetedukan.info

 

Ce sa mananci la micul dejun, pranz si cina? (exemple)

Micul dejun
Ca de obicei, ori numai fructe, ori müsli:
-se macina 60g de cereale, care se amesteca cu 100 ml apa si se lasa cel putin o jumatate de ora, se adauga o jumatate de lingura de suc de lamâie si apoi un mar mic ras fin. Se taie cubulete o mandarina (circa 100g) si se adauga si 15g de nuci înmuiate si  maruntite.
Se schimba apa la cerealele si boabele puse la încoltit. Se macina 30g de cereale si amesteca cu 50 ml apa.

brocolli

Prânz
Un amestec de trei salate:
1. Salata de castraveti - 200g de castraveti se taie fin  pe razatoare si se amesteca cu un sos de salata din o lingurita de ulei si o lingurita de otet de mere, se adauga usturoi pisat fin si marar.
2. Salata de rosii cu hrean -   se rad fin 10g (sau mai putin daca e prea iute pentru gustul vostru)  de hrean si se amesteca cu o jumatate de mar ras fin, 1 lingurita de ulei  si o lingura de suc de lamâi. Se taie 100g de rosii felii  si se toarna peste ele sosul de hrean, pe deasupra se adauga si verdeturi.
3. Salata verde -  se amesteca  100g de salata verde cu 20 g de castravete si 20 g de ridichi. Se adauga si  multe verdeturi, ceapa  si usturoi verde si cu 2 lingurite de ulei si una de otet.
Pe lânga aceste salate, se manânca si terciul din cele 30g de cereale înmuiate si amestecate cu leurda taiata fin.

Cina
Salata de spanac cu ridichi - se taie feliute 20g de ridichi si se amesteca cu 100g spanac, se dauga verdeturi si se amesteca cu o lingura de suc de lamâie,  o lingurita de otet si o lingurita de ulei.
Salata de morcovi - se rad fin 100g morcovi si se amesteca cu 15g nuci maruntite. Se face un sos de salata din  doua linguri de zeama de lamaie si doua  lingurite de ulei. Se decoreaza cu partrunjel taiat fin.  Se consuma împreuna cu 20g cereale si 20g de linte încoltite pe post de crutoane (sau 40 g cereale - cum preferati).

Se pun iar la înmuiat 110g de cereale, 20 g de linte si 30 g de nuci. Se schimba apa la cerealele puse la încoltit.

Alt meniu

Micul dejun
Ori numai fructe, ori müsli:
-se macina 60g de cereale, care se amesteca cu 100 ml apa si se lasa cel putin o jumatate de ora, se adauga o jumatate de lingura de suc de lamâie si apoi un mar mic ras fin. Se taie cubulete o para (circa 100g) si se adauga si 15g de nuci înmuiate si  maruntite.
Se schimba apa la cerealele si boabele puse la încoltit.

Prânz
Iar un amestec de trei salate:
1. Salata de varza  murata - 100g de varza murata se taie fin si se amesteca cu o ceapa mica (50g) si 15 g nuci maruntite. Se adauga verdeturi multe (mai ales frunze de papadie) si 2 lingurite de ulei. Se pune  pe frunze de salata verde si se decoreaza cu rosii.
2. Salata de ridiche -   se rad fin 100g ridichi (rosii sau albe) si se amesteca cu 1 lingurita de ulei  si o lingura de otet. Se adauga verdeturi, de ex. cozi de ceapa verde, frunze de leurda, frunze de grâusor.
3. Salata verde -  se amesteca  100g de de salata verde, cu multe verdeturi, ceapa  si usturoi verde si cu 2 lingurite de ulei si doua de otet.
Pe deasupra se presara si cele 30g de cereale înmuiate si maruntite (sau facute fulgi).

Cina
Salata de cruditati - se rade fin o gulie (100g), se dauga verdeturi  multe (frunze de ceapa si de usturoi verde, leurda, grâusor, urzici taiate marunt, papadie, etc.) si frunze de salata verde. Se amesteca cu o lingura de suc de lamâie,  o lingurita de otet si o lingurita de ulei.  Se consuma împreuna 20g cereale si 20g de linte încoltite pe post de crutoane.

Sursa: hrana-vie.blogspot.com

Copyright Steford & M.I.C. Design