Informatii
Bonus
Cartea
 

 

Scara nutritionala a fost proiectata de Pierre Dukan în 2012 si contine explicatii despre cum se poate pierde in greutate si pentru a ajuta la mentinerea greutatii, prevenind efectul de yo-yo.

Aceasta iti permite sa mananci o varietate de alimente care sunt clasificate ca fiind vitale pentru sanatatea ta si pentru a te bucura de gusturile placute ale mancarii. Aceasta reprezinta o versiune rapida a normelor dietei Dukan - o dieta impartita pe 7 zile, in care sunt cuprinse cele 4 etape din varianta clasica a dietei Dukan

Aceasta metoda, dupa cum este si denumita "Metoda expres", este recomandata celor care au de slabit mai putțin de 10 - 15 kg. Ca o parere personala, nu poate avea rezultatele variantei clasice, care pe mine personal m-a convins ca este cea mai buna dieta si cu care am obtinut rezultate spectaculoase.

Ziua 1

 
+ mers 20 min.
Ziua 2
 
+ mers 20 min.
Ziua 3
 
+ mers 30 min.
Ziua 4
 
+ mers 40 min.
Ziua 5
 
+ mers 45 min.
Ziua 6
 
+ mers 60 min.
Ziua 7
+ mers 60 min.
= Proteine Pure (carne) - nelimitat + 1,5 lingura tarate de ovaz + minim 2 litri de apa
= Legume - nelimitat (fara fasole uscata, porumb, mazare, linte si orez, iar morcovul si sfecla trebuiesc consumate cu moderatie)
= Fructe - 2 pe zi (marime medie) (fara struguri, banane si cirese)
= Paine integrala - 2 felii pe zi
= Branza tare - 40 gr. pe zi
= Amidonoase - 200 gr. pe zi
= Masa de sarbatoare (aperitiv + fel principal + desert + un pahar de vin)

Luni : Proteine animale pure in cantitatea dorita

  • Miscare : 20 - 30 minute mers pe jos in ritm alert

* Lunea devine ziua de atac, zi in care se pot consuma doar proteine animale pure, respectand aceleasi principii ca in prima etapa a metodei clasice.

Marti : Proteine + Legume

  • Miscare : 20 - 30 minute mers pe jos in ritm alert

* Martea este ziua care corespunde etapei de croaziera P.L., adica se vor consuma proteine ca luni, doar ca se adauga si legumele, exceptand amidonoasele (exceptand fasole uscata, porumb, mazare, linte si orez) iar morcovul si sfecla trebuiesc consumate cu moderatie, deoarece contin zahar.

Lista produselor PERMISE

Miercuri : Proteine + Legume + 1 - 2 Fructe (ex. struguri, banane si cirese)

  • Miscare: 30 - 40 minute mers pe jos in ritm alert

* Miercurea corespunde consolidarii clasice, zile in care se adauga 1-2 fructe (exceptand bananele, strugurii si ciresele)

Joi : Proteine + Legume + Fructe + 1 - 2 felii de Paine integrala

  • Miscare: 40 - 50 minute mers pe jos in ritm alert

* Joia corespunde tot consolidarii clasice si pe langa cele doua fructe poti adauga si 1 - 2 felii de Paine integrala.

Vineri : Proteine + Legume + Fructe + Paine + ~40g Branza/Cascaval

  • Miscare : 45 - 60 minute mers pe jos in pas alert

* Vinerea corespunde tot etapei de consolidare clasice si mai poti adauga 40 gr. de cascaval sau branza tare.

Lista produselor TOLERATE

Sambata : Proteine + Legume + Fructe + Paine + Branza + ~200g Amidonoase (ex: paste, cartofi, orez etc)

  • Miscare :60 minute mers pe jos in pas alert sau 30 minute alergare

* Sambata este ultima zi din saptamana, care corespunde consolidarii, astazi te poti rasfata cu 200 gr. de amidonoase (ex: paste, cartofi, orez etc)

Duminica : 1 Masa de Sarbatoare: Aperitiv, Fel principal, Desert, 1 pahar de vin

  • Miscare : 60 minute de mers pe jos in pas alert sau alt gen de miscare

* Duminica e asociata ultimei perioade a dietei clasice, si anume stabilizarea, zi in care se permite consumul unei mese de sarbatoare, unde sunt permise absolut orice alimente interzise pana acum.

Lista produselor AJUTATOARE

Atentie!!!

  • In fiecare zi: tarate de ovaz, 1,5 linguri luni, 2 linguri marti si 3 linguri in restul zilelor,
  • Toleratele, luni sunt excluse! In rest cate 2 pe zi.
  • minim 2l apa,
  • 10 - 20 min mers alert.